Items in Basket: 0
Platonia

Koch Mariza & Filtig

Platonia

Label: Mariza Koch / Filtig

Genre: Electronica / Ambient / Experimental

Availability

  • CD €9.99
    In Stock

Δύο δημιουργοί από διαφορετικούς κόσμους της μουσικής έρχονται κοντά για την κατασκευή ενός έργου διαφορετικού, τόσο από την ελληνική μουσική πραγματικότητα, όσο και από τη δισκογραφία των ίδιων. Η Μαρίζα Κωχ, γνωστή για την πολύχρονη της παρουσία στην ερμηνεία παραδοσιακής - αλλά και όχι μόνο - μουσικής και ο Filtig (Φίλης Ιερόπουλος), ένας νέος electronica δημιουργός (Χρώματα, Κασετίνα, Cloudcub) δημιουργούν εδώ ένα αφηρημένο ηχητικό σύμπαν, χωρίς λέξεις, με ‘δύστροπες’ αρμονίες και ενορχηστρώσεις, σε μια προσπάθεια εύρεσης μιας συνάμα πρωτόγονης και φουτουριστικής επικοινωνίας.


 


 


Το καλοκαίρι του 2011 οι δυο δημιουργοί γνωρίστηκαν μέσω του κοινού τους γνωστού Αντώνη Μποσκοϊτη και αφού ο Filtig έδειξε ενδιαφέρον για τον πειραματικό δίσκο της Μαρίζας Κωχ «Η Γοργόνα Ταξιδεύει τον Μικρό Αλέξανδρο». Αμέσως οι δυο δημιουργοί αποφασίζουν να συνεργαστούν και βρίσκονται στο στούντιο για μια σειρά αυτοσχεδιασμών και ηχογραφήσεων. Μέσα απ’ αυτές τις ηχογραφήσεις μαζεύτηκε ένα ‘καλάθι’ πειραματικών βοκαλισμών που αποτέλεσαν τη ραχοκοκαλιά του Platonia. Οι ήχοι αυτοί σμιλεύτηκαν για έναν χρόνο και μορφοποιήθηκαν σε συνθέσεις από τον Filtig στο προσωπικό του στούντιο στο Βερολίνο, αφού δούλεψε με μια σειρά από συνεργάτες της πειραματικής μουσικής, όπως η Dalot (n5MD) και ο Βερολινέζος Ernst Markus Stein (DIY Church). Αποτέλεσμα ένας δίσκος με πολλές διαφορετικές επιρροές, από το found-sound IDM concept των Matmos και τον φωνητικό περιπετειώδη μινιμαλισμό της Meredith Monk μέχρι την κινέζικη όπερα και την postpunk των Swans.


 


 


Ο δίσκος παρουσιάστηκε ζωντανά και με live video σε δυο εμφανίσεις στο θέατρο Badminton τον Ιούλιο του 2012, σε μια συναυλία μαζί με τη Λένα Πλάτωνος. Το κοινό αποτελούσαν τόσο νέοι της electronica σκηνής, όσο και παλιοί αγαπημένοι της Μαρίζας Κωχ που δεν παραξενεύτηκαν βλέποντας την να μετατρέπεται «άλλοτε σε σειρήνα και άλλοτε σε νανουρίστρα», όπως έγραψε η Λιάνα Μαλανδρενιώτη στην «Εποχή». Μετά από πρόταση του Μεγάρου Μουσικής της Θεσσαλονίκης το έργο θα ξαναπαρουσιαστεί ζωντανά το 2013.